• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Har nån provat Moni 365

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Har de funnits länge? Har inte lusläst sidan direkt, men ser att de samarbetar med 44 banker och har ganska låga krav känns det som. Någon som testat?
 

Bilagor

  • 2B37B6B5-4127-4AB0-BE48-8295965EBBB0.png
    2B37B6B5-4127-4AB0-BE48-8295965EBBB0.png
    313.7 KB · Visningar: 652
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Det är väl som vilken låneförmedlare som helst? Det är väl sen upp till enskild bank att sätta kravspecifikation på låntagaren.

Har de funnits länge? Har inte lusläst sidan direkt, men ser att de samarbetar med 44 banker och har ganska låga krav känns det som. Någon som testat?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 275
Poäng
997
Det är väl som vilken låneförmedlare som helst? Det är väl sen upp till enskild bank att sätta kravspecifikation på låntagaren.

Precis.

"I samarbete med Sambla", så bara ännu ett varumärke... Inget nytt under solen alltså. Bara att luta sig bakåt och fortsätta på den kalla ölen :)
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Ah okey... jo, enklare är oxå nån låneförmedlare som ringt och ”tjatat om att erbjuda samlingslån. Jag vet att jag kommer att få avslag pga för många ff. Är bättre att själv ta kontakt när man vet med sig att man har nån chans.

Men hur kan olika låneförmedlare ha så olika krav fastän de samarbetar med samma banker? Kan alltså ex Collector ge lån på lägre krav genom ex moni 365 och sen ha högre krav på låntagarna genom ex sambla? Fattar inte det där :)
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Skulle tro att det helt enkelt handlar om att locka fler potentiella kunder. Försäljningstricks. Enskild banks lånekrav torde vara detsamma oavsett vilken låneförmedlare det handlar om.

Ah okey... jo, enklare är oxå nån låneförmedlare som ringt och ”tjatat om att erbjuda samlingslån. Jag vet att jag kommer att få avslag pga för många ff. Är bättre att själv ta kontakt när man vet med sig att man har nån chans.

Men hur kan olika låneförmedlare ha så olika krav fastän de samarbetar med samma banker? Kan alltså ex Collector ge lån på lägre krav genom ex moni 365 och sen ha högre krav på låntagarna genom ex sambla? Fattar inte det där :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp